Heeze wordt in tweede helft afgetroefd.

RKSV Heeze 1 (zon)

s.v. Laar 1 (zon)

21 april 2024 14:30

R.P.J.H. Kerkhof

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

De thuisploeg begon redelijk aan de wedstrijd. Maar als de enkele kansen niet worden benut, dan valt de goal aan de andere kant. En zo gebeurde dat ook. Na een kwartier kwam Laar op voorsprong. Een voorzet van rechts ging voor het doel langs en werd bijna door iedereen gemist. Behalve door Leroy de Jager, die aannam en de bal hard via de hand van de doelman tegen de touwen joeg: 0-1.

De thuisploeg liet zich echter door deze achterstand niet uit het veld slaan. Ze creëerden zich weer een aantal kansen. Het duurde echter vrij lang vooraleer dit resultaat had. Pas in de 42e minuut lukte dat wel. Een hoekschop van rechts door Tom Derkx en de daaropvolgende doelpoging werd door de doelman opnieuw tot hoekschop verwerkt. Weer schoot Tom Derkx de bal voor en weer werd de doelpoging verijdeld. Nu belandde de bal voor de voeten van Tom, die een derde poging waagde. En deze keer kon Koen van Lierop de gelijkmaker binnen koppen: 1-1. Vlak daarna was het rust.

Nu doorgaan in de tweede helft zou je verwachten. Maar het liep anders. Al na 7 minuten kwam Laar weer op voorsprong. Een toegekende vrije trap op een goede positie werd genomen, maar ketste af op de muur. Opnieuw werd het leer ingebracht en deze keer kon de redelijk vrijstaande Folkert van Gansewinkel binnenkoppen voor de 1-2. Zolang deze stand bleef staan geloofde Heeze nog in meer. Hoe ze het ook probeerden, het lukte niet om te scoren. En toen in de 84e minuut Wessel Adriaans een afvallende bal goed verwerkte en in het doel deed belanden, was de wedstrijd gespeeld: 1-3.

De top vier wonnen allemaal en nemen afstand. De middenmoters Heeze t/m Bladella verloren en dus bleven de onderling verschillen gelijk. Heeze staat zeven punten boven de gevarenzone. Of dat genoeg is, zal in de komende vier wedstrijden blijken. Te beginnen volgende week bij en tegen Brabantia.