Heeze geeft wedstrijd tweede helft uit handen

RKSV Heeze 1 (zon)

Oirschot Vooruit 1 (zon)

7 april 2024 14:30

J.J.T. Buurman

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Wedstrijdverslag zondag 7 april 2024.

RKSV Heeze 1 – Oirschot Vooruit 1     1-5

Heeze geeft in tweede helft de wedstrijd uit handen.

In het mooie voorjaarszonnetje leek alles op een mooie wedstrijd uit te draaien. Zeker gezien de uitslagen van de laatste wedstrijden zou er voor Heeze wat te halen zijn, dachten ze.

Maar al vrij vroeg in de wedstrijd bleek dat toch anders te zijn. In de 8e minuut kwamen de bezoekers op voorsprong. Joris Swaanen bracht zijn club rechtstreeks uit een toegekende vrije schop op 1-0. Dat was gezien het verdere verloop niet eens onterecht. Oirschot bleef lange tijd de bovenliggende partij. Al kregen beide teams de nodige kansen. Pas in het laatste kwartier nam Heeze het overwicht over. En dat resulteerde vlak voor de rust in de gelijkmaker. Gijs Moerenhout schoot de afvallende bal binnen, na een scrimmage voor het doel van Oirschot: 1-1. Er gloorde weer hoop voor de thuisploeg.

In de tweede helft leek het er echter op, dat Heeze in de rust iets verkeerds gedronken had. Er werd niet attent genoeg verdedigd en daar konden de bezoekers van profiteren. Zij waren feller en directer en veroverden diverse kerende bal in kansrijke posities. En binnen een half uur leverde hen dat vier (!) doelpunten op. Eerst Daan Hagemijer in de 50e minuut, die binnen de zestien de bal veroverde en in één keer binnenschoot: 1-2. Twaalf minuten later profiteerde Bram van Straten op een bijna identieke manier van onhandig uitverdedigen van Heeze en hij deponeerde de bal in het doel voor de 1-3.

En een kwartier voor het einde werd de wedstrijd definitief beslist. In de 74e minuut kon weer Daan Hagemeijer scoren door een afgeslagen bal in een doelpunt om te zetten: 1-4. Vanaf de aftrap ging het fout. Oirschot kon de bal heel snel afpakken en naar invaller Fons Meeuwis toespelen. Die haalde vanaf ongeveer de middellijn vernietigend uit en over de verbouwereerde doelman verdween het leer in het doel: 1-5.

Heeze liet de kopjes niet hangen en probeerde nog wel de stand een iets dragelijker aanzien te geven. Maar dat lukte niet. En dus werd dik verloren.

Wel werd de vijfde plaats in de stand vastgehouden, maar drie concurrenten kwamen op een zelfde aantal punten, weliswaar met een wedstrijd minder gespeeld. Het wordt dus spannend in de middenmoot.

Volgende week naar Weert, naar Wilhelmina ’08. Dan zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden.