Heeze wint met ruime cijfers!

Wilhelmina'08 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

14 april 2024 14:30

T. Dragstra

Sportpark Drakesteyn
Drakesteyn 8
6006AG
WEERT

Wedstrijdverslag zondag 14 april 2024

Wilhelmina ’08  1 – RKSV Heeze 1     0 – 7

Heeze wint met grote cijfers bij Wilhelmina in Weert.

Na het verlies vorige week, waren de verwachtingen niet hoog gespannen. Toch viel het mee. Want al vrij vroeg in de wedstrijd kwamen de bezoekers op een voorsprong. In de 8e minuut toog Heeze in de aanval en liet Gijs Moerenhout een schot los. Dat werd gekeerd, maar de bal viel voor de voeten van Koen van Lierop, die zich niet bedacht en raak schoot: 0-1. Heeze bleef de bovenliggende partij en liet zich door de, soms irriterende, manier van voetballen van de tegenstander niet van de wijs brengen. In de 21e minuut maakte Gijs Moerenhout uit een strafschop de 0-2. De pingel werd toegekend, omdat een lange rush van Tom Henselmans onreglementair binnen de zestien werd gestopt.

Na nog een kleine tien minuten was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Want binnen twee minuten kon Heeze de stand ruim omhoog tillen. Eerst werd in de 30e minuut Jorg van Galen diep gestuurd. Hij gaf een afgemeten voorzet op de mee opgekomen Tom Derkx, die deze kans ten volle benutte en de 0-3 tegen de touwen schoot. Direct na de aftrap werd de bal van een tegenstander ontfutseld en diep op Jorg van Galen gespeeld. Deze bleef de verdedigers op snelheid voor, kapte de opkomende doelman uit en schoof het leer in het lege doel voor de 0-4.

De thuisploeg kon geen pot breken tegen de goed opgestelde Heezer verdediging, terwijl de gasten het bleven proberen Een vlammend afstandsschot van Jasper Jacobs  werd door de Weerter doelman stijlvol gekeerd. Maar eventjes later haalde Jasper zijn gram. Uit een hoekschop van links kopte Gijs Moerenhout de bal door naar de tweede paal en daar stond Jasper, die de bal in de korte hoek binnenschoot: 0-5.

En dat was pas de eerste helft.

Na de thee veranderde er niet veel. Alleen hoefde het voor de bezoekers niet meer zo nadrukkelijk. Daardoor leek de thuisclub een veldoverwicht te krijgen. Maar niets was minder waar. In de 65e minuut werd invaller Jochem de Ruijter vanaf zowat de middellijn diep gestuurd en op volle snelheid (en een vermeende handsbal) ging hij op de doelman af en passeerde deze met een afgemeten schuiver: 0-6.

Vijf minuten voor tijd maakte Jeroen van Seggelen vanaf de rand van de zestien de 0-7. Leuk voor hem en de statistieken, maar de wedstrijd was zoals gezegd al gewonnen.

Volgende week ontvangen we die andere Weerter club, Sv Laar. En tegen hen hebben we nog iets goed te maken. Een overwinning houdt ons dan vrijwel zeker in de tweede klasse.