Heeze maakt in tweede helft het verschil.

Bladella 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

17 maart 2024 14:30

J.P.M. Loontjens

Sportpark De Smagtenbocht
Bossingel 7
5531NH
BLADEL
tel. 0497-381924

Wedstrijdverslag zondag 17 maart 2024

Bladella 1 – RKSV Heeze 1     1-3

Heeze maakt in tweede helft het verschil.

Vanaf de aftrap ging het in eerste instantie redelijk gelijk op. Wat kleine kansjes over en weer, maar geen doelpunten. Tot in de 30e minuut de openingstreffer onverwachts uit de lucht viel. De Heezer doelman wilde na een afgeslagen aanval de bal wegtrappen, maar ongelukkig genoeg schoot hij tegen Bladella-speler Stijn Wouters aan. De bal werd van richting veranderd en rolde tergend langzaam in het Heezer doel: 0-1. Dat was voor de bezoekers even een dompertje. Echter niet lang. Ze gingen beter spelen en tien minuten later kregen zeeen vrije trap van links. Tom Derkx schoot deze hoog en strak in de doelmond, waar Gijs Moerenhout kon binnenkoppen: 1-1. Op dat moment verdiend. Met deze stand werd de rust bereikt.

Na de thee liet Heeze zich nadrukkelijker gelden en creëerden enkele goede kansen. Alleen het eindschot ontbrak of was onnauwkeurig. In de 64e minuut veranderde dat. Tom Derkx gaf een dieptepass op Jorg van Galen, die op snelheid de verdediging uitspeelde en met een relatief rustige schuiver de Bladelse doelman het nakijken gaf: 1-2.

Bladella wilde zich daar niet bij neerleggen en toog enthousiast naar voren. De Heezer verdediging, met de teruggekeerde Marcel Kox in het centrum, bleef goed overeind. En toen in de 86e minuut de ingevallen Matthijs Veerman, weliswaar via een tegenstander, zijn broer Maarten aan het werk zette, rondde de laatste het prima af met een onhoudbaar schot: 1-3.

Wedstrijd gespeeld. De bezoekers keerden huiswaarts met de drie punten in de pocket.

Als ze volgende week in de thuisderby tegen Geldrop ook zo spelen, kunnen ze goede zaken doen voor de stand in de competitie.