Heeze wast Geldrop de oren

5591VE
HEEZE

RKSV Heeze1 – Geldrop 1     4-2

De wedstrijd was amper begonnen of Heeze nam al een voorsprong. Koen van Lierop kopte de bal uit een voorzet van rechts tegen de touwen: 1-0. Als dat maar niet te vroeg was.

Er waren over en weer wat kansen en het ging goed tegen elkaar op. Toch kwamen de bezoekers niet onverdiend langszij. In de 23e minuut kon Wouter Verstraaten de 1-1 binnenwerken, na een afgeslagen doelpoging. Het spelbeeld bleef eigenlijk ongewijzigd en de rust werd met deze gelijke stand bereikt.

Na de thee begon de thuisclub wederom voortvarend. Al in de 47e minuut namen ze weer bij een snelle aanval de leiding. Jasper Jacobs stuurde Jorg van Galen diep. Deze ging alleen op de doelman af, omspeelde hem en schoot raak: 2-1.

Tien minuten later was het weer raak. Jorg van Galen kreeg op eigen helft de bal toegespeeld en begon een lange rush. Hij bleef op snelheid de verdedigers voor, omspeelde weer de doelman en deponeerde de bal in het lege doel: 3-1.

Geldrop bleef er voor voetballen en gaf zich nog niet gewonnen. Ze zette goed druk, maar kwamen nog niet tot scoren. En toen Heeze in de 70e minuut uit een hoekschop van links via Luke Macnack de voorsprong vergrootte tot 4-1 leek de wedstrijd echt gespeeld. Toch kon Geldrop vijf minuten later wat inlopen, toen Yari de Kleijn kon binnenkoppen, omdat de bal niet goed werd weggewerkt: 4-2. Hoewel de bezoekers het bleven proberen, kon de Heezer verdediging stand houden de voorsprong over de eindstreep trekken. De drie punten bleven in Heeze. Met als gevolg een mooie vijfde plaats op de ranglijst.

Na het vrije Paasweekend ontvangen ze Oirschot Vooruit, wat nog niet makkelijk zal zijn, al hebben ze de uitwedstrijd wel gewonnen.